هزینه بهترین وکیل تغییر نام + مدارک و مراحل کار ⚖️

جستجو
آنچه در این مقاله خواهید خواند
شبکه های اجتماعی
وکیل تغییر نام

وکیل تغییر نام و نام خانوادگی با شرایط تنظیم دادخواست برای تغییر نام و مراحل کارهای اداری آن کاملاً آشنا است. بنابراین این گروه از وکلای حقوقی به شما کمک می‌کنند تا به راحتی در زمان کوتاهی نام مناسب و دلخواهی را جایگزین نام و نام خانوادگی قدیمی خود به ثبت برسانید.

در واقع وکیل تغییر نام و نام خانوادگی در کلیه مراحل ارائه دادخواست جهت تایید شدن و یا رد شدن همراه شما خواهد بود. پس با حضور یک وکیل تغییر اسم تا زمان به ثبت رسیدن نام جدید در شناسنامه شما مطمئناً هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

وکیل تغییر نام و نام خانوادگی

هر فردی در جامعه یک نام و نام خانوادگی مشخصی دارد که در بین خانواده، دوستان، آشنایان، محل زندگی و محل کار خود با آن نام و نشان شناخته می‌شود. اگر چنانچه اسم و یا فامیلی شما با یکی از ارزش‌های جامعه مغایرت داشته باشد، یا اینکه شما نام خود را دوست نداشته باشد و بخواهید نام هویتی خود را تغییر بدهید می‌توانید طبق قوانین کشور که در سازمان ثبت احوال وجود دارد نام و نام خانوادگی خود را تغییر دهید.

اما برای سهولت این کار بهتر است از تخصص بالای یک وکیل تغییر نام بهره ببرید. چون معمولاً ثبت احوال با تعویض القاب امامان و ائمه‌ و کلماتی که پسوند و پیشوند الله دارند مخالف است؛ اما وکیل تغییر نام برای تغییر نام مذهبی با انجام یکسری مراحل قانونی، کارتان را برای تغییر نام مذهبی و سایر نام‌ها راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند‌.

ضرورت وکیل تغییر نام خانوادگی و اسم کوچک

بعد از آنکه نام و یا نام خانوادگی خود را تغییر دادید اساساً تمامی اسناد و مدارک شما باید با نام جدید تغییر پیدا کنند. بنابراین لازم است کلیه مدارک تحصیلی، مدارک شغلی، کارت ملی، گواهینامه، کارت‌های بانکی و… همگی با نام جدید صادر شوند‌. از این رو تغییر نام و نام خانوادگی یک پروسه بسیار زمان‌بر است که برای انجام آن مانند یک وکیل ثبتی به یک وکیل متخصص تغییر نام نیاز دارید.

ضرورت وکیل تغییر نام خانوادگی

چه مدارکی برای تغییر نام نیاز است؟

برای تغییر اسم کوچک چه از طریق خودتان و چه با کمک یک وکیل تغییر نام به مدارک ذیل نیاز است:

  • برگه استشهادیه
  • تکمیل فرم درخواست نام جدید
  • اصل شناسنامه به همراه کپی آن
  • پرداخت هزینه تغییر نام طبق تعرفه‌های سال جاری که از طرف قانون تعیین می‌شود.

مراحل تغییر نام

اگر نامی که شما جدیداً برای خود انتخاب کرده‌اید با شرایط قانونی در کشور مطابقت دارد باید به سادگی به اداره ثبت احوال در محل سکونت و یا به محلی که از آنجا شناسنامه خود را دریافت کرده‌اید مراجعه کنید. سپس با ارائه درخواست تغییر نام به اداره ثبت احوال تقاضای تغییر اسم کوچک و یا فامیلی خود را به این اداره بدهید.

پس از ثبت درخواست تغییر نام اساساً پرونده شما در هیئت حل اختلاف مورد بررسی قرار می‌گیرد. چنانچه شما واجد شرایط باشید با درخواستتان موافقت می‌شود‌. بنابراین تعویض شناسنامه شما با نام جدید در اداره ثبت احوال انجام می‌شود‌. ولی اگر نام جدید شما با شرایط قانونی کشور مطابقت نداشته باشد بدون شک درخواست شما از طرف اداره ثبت احوال رد خواهد شد. اینجاست که باید با کمک یک وکیل تغییر نام برای پیشبرد این کار به سادگی از طریق دادگاه حقوقی اقدام کنید.

در این حالت دادگاه بعد از رسیدگی و ارزیابی دلایل و مستندات شما رای را صادر می‌کند. چنانچه درخواست شما قبول دادگاه باشد مراتب امر درخواست شما را به اداره ثبت احوال مربوطه ارسال می‌کند‌ سپس تقاضای صدور شناسنامه‌ای با نام جدید برایتان دارد.

هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک

هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک

از آنجایی که هزینه تغییر اسم کوچک جزو دعاوی غیر مالی به شمار می‌آید بنابراین هر سال هزینه تغییر نام و هزینه وکیل تغییر نام از طرف سازمان ثبت احوال مشخص می‌شود‌؛ ولی باز هم هزینه وکیل متخصص تغییر نام متناسب با شرایط جدید سازمان ثبت احوال و تغییر قیمت کارهای اداری دیگر ممکن است تغییراتی داشته باشد.

چون به طور کلی آیین‌نامه‌هایی از طرف قوه قضائیه و همچنین کانون وکلا جهت مشخص کردن نرخ تعرفه و البته دستمزد وکلای تغییر نام صادر می‌شود. بنابراین تمامی وکلای تغییر نام کوچک و نام خانوادگی باید جهت گرفتن هزینه و حق‌الوکاله خود طبق این آیین نامه عمل کنند.

با توجه به این که امروزه بسیاری از کارها به صورت آنلاین انجام می‌شوند، جهت ثبت درخواست تغییر نام مانند دیگر دعاوی باید به دفاتر خدمات قضایی که مورد تایید قوه قضاییه هستند، مراجعه نمایید. برای انجام این کار باید ابتدا در سامانه ابلاغ الکترونیک ثبت نام کنید.

سپس پیش از ثبت نمودن دادخواست، با آگاهی نسبت به هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک و هزینه دادخواست تغییر نام و هزینه تغییر اسم حتما از وکیل تغییر نام مشورت حاصل کنید تا متن تنظیم شده برای دادخواست، تاثیرگذار باشد و قابلیت دفاع را داشته باشد.

وکیل تغییر نام مذهبی

تغییر دادن نام در ایران دارای قانون پیچیده و سختی است. مخصوصا زمانیکه قصد دارید اسامی مذهبی را تغییر دهید، مجبور به پشت سر گذاشتن شرایط خاصی خواهید بود. از این رو ممکن است شما نیاز به وکیل تغییر نام مذهبی یا تغییر نام خانوادگی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره شما میتوانید با مشاورین حقوقی در گروه وکلا ایران گستر در تماس باشید.

بهترین وکلای تغییر نام تهران

وکیل تغییر نام یکی از وکلای حقوقی کشور است که مسیرهای طولانی رفت و آمد به ثبت احوال و دیگر ادارات و سازمان‌ها را در هنگام تغییر اسم کوچک و یا تغییر فامیلی برایتان کوتاه می‌کند‌. پس اگر نامی زیبا ندارید که برازنده موقعیت شما در جامعه باشد بهتر است با کمک و راهنمای وکلای تغییر نام در گروه وکلا ایران دادگستر به سادگی نام و نام خانوادگی خود را تغییر دهید.

چنانچه درخواست شما به هر دلیلی از طرف اداره ثبت احوال رد شود به سادگی وکلای تغییر نام حاذق در گروه وکلا ایران دادگستر از طریق ارائه دادخواست به دادگاه اسلامی کار شما را پیش می‌برند. مهم‌تر اینکه نگران تعویض نام در مدارک اصلی خود نباشید چون وکلای تغییر نام مجموعه ایران دادگستر تمامی مراحل قانونی شما را تا برگشتن به روال عادی انجام خواهند داد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *