وکیل تخریب اموال شخصی و دولتی

جستجو
آنچه در این مقاله خواهید خواند
شبکه های اجتماعی

یکی از جرائمی که در قانون کشور ما برای آن مجازات تعیین می‌شود، تخریب اموال است. تخریب اموال ممکن است به صورت تخریب اموال شخصی و یا دولتی صورت گیرد. در این دسته پرونده‌ها متهم می‌تواند از مشاوره حقوقی و یا راهنمایی‌های یک وکیل تخریب اموال کمک بگیرد. با ما همراه باشید تا با خدمات این وکیل در رابطه با تخریب اموال شخصی و دولتی بیشتر آشنا شوید.

وکیل تخریب اموال

در قانون در صورتی که به اموال شخصی دیگران و یا اموال عمومی دولت آسیبی وارد شود فردی که مرتکب این جرم شده به عنوان متهم شناخته می‌شود و بر اساس قانون با او برخورد می‌شود. در این موارد وکیل تخریب اموال فردی است که از موکل خود در این زمینه دفاع می‌کند. اگر موکل دچار آسیب شده باشد، وکیل تخریب اموال او را یاری می‌دهد تا خسارت وارد شده بر او جبران شود.

اما اگر فرد به عنوان متهم شناخته شود، وکیل تلاش می‌کند تا مجازات را برای موکل خود به حداقل برساند یا اگر امکان داشت او را تبرئه کند. معمولاً در این چنین پرونده‌ها فرد به عنوان متهم شناخته می‌شود. پس لازم است که این وکیل ابتدا پرونده را به طور کامل مطالعه کرده و در رابطه با نوع جرم و مجازات آن در قانون آگاهی لازم را پیدا کند تا مجازات را برای موکل خود کم کند.

وکیل تخریب اموال شخصی

در پرونده‌های تخریب اموال شخصی به طور معمول شاکی فردی حقیقی است که از طریق فرد حقیقی دیگری در زمینه کل اموال یا بخشی از آن دچار زیان و ضرر شده است. با در نظر گرفتن میزان آسیبی که به اموال وارد شده، در دادگاه شکایت‌نامه ثبت شده و پرونده مورد نظر جریان پیدا می‌کند.

اگر در این نوع پرونده‌ها متهم کار خود را به عمد انجام داده باشد به عنوان مجرم شناخته شده و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. در این صورت متهم ملزم به کمک گرفتن از یک وکیل تخریب عمدی برای کمک به جریان دادرسی است.

وکیل در این دسته از پرونده‌ها تلاش می‌کند تا مجازات را برای متهم کم کند. در مواردی که متهم به صورت سهوی این کار را انجام داده باشند از نظر قانونی دیگر مجرم نیست و دادگاه ذی‌صلاح در رابطه با چگونگی پرداخت خسارت وارده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وکیل تخریب اموال عمومی

تخریب اموال عمومی دیگر محدود به تخریب اموال شخصی نبوده بلکه این اموال متعلق به دولت است. قانون‌گذار این نوع تخریب اموال را به عنوان تخریب عمدی در نظر می‌گیرد. در این موارد باید وکیل تخریب اموال عمومی به پرونده ورود پیدا کرده و در رابطه با مجازات‌هایی که در قانون برای متهم در نظر گرفته می‌شود او را آگاه کرده و در مسیر دادرسی به کمک متهم بیاید.

همچنین شما می‌توانید برای دریافت خدمات و اطلاع از وظایف مجازات ساخت و ساز بدون مجوز، جلوگیری از مجازات ساخت و ساز بدون مجوز، نرخ جریمه ساخت و ساز غیر مجاز و حکم قانونی در این زمینه، مطلب مجازات ساخت و ساز بدون مجوز را مطالعه نمایید.

وکیل و مجازات تخریب

همان‌گونه که در بالا گفته شد وکیل تخریب لازم است تسلط خوبی روی متن قانون داشته باشد و به خوبی از عهده تشخیص مسیر پرونده موکل خود در دادگاه بربیاید. این وکیل لازم است موکل خود را در رابطه با قوانین و واقعیت‌های موجود به خوبی راهنمایی کند.

در صورتی که مجازات در نظر گرفته شده برای جرم تخریب بیشتر از ۱۰ میلیون تومان باشد، مدت زمان در نظر گرفته شده برای حبس بین ۶ تا ۳ سال خواهد بود. ولی اگر این مجازات کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد لازم است که فرد به میزان دو برابر مبلغ مورد نظر جریمه نقدی پرداخت کند.

وکیل تخریب در این موارد تلاش می‌کند تا میزان خسارت را برای متهم به کمترین میزان ممکن برساند و به متهم کمک می‌کند تا از این مخمصه رهایی پیدا کند. همچنین در صورتی که وکیل از آن شاکی باشد هدف دریافت کلیه خسارات وارده از متهم خواهد بود.

بهترین وکیل تخریب اموال

گروه وکلای ایران دادگستر یکی از مراکزی است که شما می‌توانید برای دریافت خدمات در زمینه وکیل تخریب اموال شخصی و دولتی به آن مراجعه کنید. در این موسسه کادری مجرب و حرفه‌ای وجود دارد که برای هر نوع پرونده‌ای وکیل تخریب مورد نظر را در اختیار متقاضیان می‌گذارد. وکلای با تخصص و باتجربه می‌توانند بهترین نتیجه را برای متقاضیان رقم بزنند‌. شما می‌توانید با این موسسه تماس برقرار کرده و تمام راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید. برای پرونده‌های مختلف  وکیل ملکی آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

سخن پایانی

در این مقاله ما شما را با جرم تخریب اموال شخصی و دولتی و همچنین وظایف وکیل تخریب اموال آشنا کردیم. از آنجایی که جرم تخریب از نظر قانون دارای تنوع و پیچیدگی‌های خاص خود است، بنابراین یک وکیل باتجربه در زمینه تخریب می‌تواند به خوبی به پرونده ورود پیدا کرده و به نفع موکل خود از دادگاه بهترین امتیاز را کسب کند.

پس خوب است بدانید گروه وکلا ایران دادگستر، خدمات قبول وکالت و مشاوره حقوقی در زمینه‌های مختلفی چون امور ملکی، امور ثبتی، قرارداد پیمانکاری، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و … را زیر نظر بهترین وکلای پایه یک دادگستری در ایران ارائه می‌دهد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You cannot copy content of this page