وکیل قرارداد پیمانکاری

وکیل قرارداد پیمانکاری این اجازه را دارد تا به طور قانونی تنظیم قرارداد پیمانکاری میان کارفرما و پیمانکار را انجام دهد. بنابراین در قراردادهایی که توسط وکیل باتجربه لحاظ می‌شوند مطمئناً در طول اجرای پروژه از ابتدا تا انتهای کار تمامی حقوق کارفرما و حتی پیمانکار رعایت خواهد شد.

همچنین وکیل قراردادی می‌تواند برای حل اختلافات بین کارفرما و پیمانکار دادخواست‌هایی را تنظیم کند و به دادگاه ارائه دهد. البته یادتان باشد بخش مهمی از قراردادهای پیمانکاری از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور از قبل تعیین می‌شود و جنبه دستوری دارد. پس وکیل قرارداد پیمانکاری اجازه ندارد با توافق طرفین دعاوی خللی به این بخش‌های قرارداد وارد کند.

وکیل قرارداد پیمانکاری کیست؟

وکیلی که در مؤسسات حقوقی با نام وکیل پیمانکاری فعالیت می‌کند یک شخص حقوقی است که در بین دعاوی پیمانکار، کارفرما و سایر اشخاص مربوط به اجرای پروژه چه حقوقی و چه کیفری اجازه دخالت دارد. از طرفی یک وکیل پیمانکاری این اختیار را دارد تا از صفر تا صد اجرای پروژه در کنار پیمانکار و کارفرما باشد.

وکیل قرارداد پیمانکاری کیست؟

ویژگی های وکیل قرارداد پیمانکاری

شخصی که در زمینه پیمانکاری وکیل برجسته‌ای است باید دارای ویژگی های بارزی باشد. برخی از این خصوصیات را در ادامه شرح می‌دهیم.

  • وکیل قراردادی باید شرایط عمومی پیمان را بلد باشد و آگاهی زیادی در مورد شرایط خصوصی پیمان داشته باشد.
  • وکیل پیمانکاری باید سابقه وکالت در بین دعاوی پیمان را داشته باشد.
  • وکیل پیمانکاری باید مندرجات قرارداد را با دقت زیاد مطالعه کند و حقوق طرفین دعاوی را رعایت کند.

بهترین وکیل قراردادی

بهترین وکیل پیمانکاری شخصی است که تمام قوانین لازم که از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور تنظیم می‌شود را بداند. همچنین با رویه عملی دادگاه و حتی داوری‌های مربوطه آشنایی کاملی داشته باشد. از طرفی انواع قراردادهای پیمانکاری را بشناسند‌. برخی از این قراردادهای مهم پیمانکاری عبارت‌اند از:

  • قراردادهای دائمی
  • قراردادهای سریال
  • قراردادهای محدود
  • قراردادهای سنجشی
  • قراردادهای قیمت هدف
  • قراردادهای پرداخت کلی
  • قراردادهای با قابلیت تغییر
  • قراردادهای بازپرداخت هزینه

بهترین وکیل قراردادی

وظایف وکیل قرارداد پیمانکاری

دقت کنید در تنظیم قراردادهای پیمانکاری موارد قانونی مهمی نهفته شده است. چون اولاً مبلغ قراردادهای پیمانکاری بسیار بالا است و ثانیاً اینکه مدت اجرای قراردادهای پیمانکاری زمان زیادی طول می‌کشد.

پس باید از همان ابتدای کار یک قرارداد کامل و جامع را با طرف مقابل خود ببندید تا در طول اجرای پروژه مشکلی پیش نیاید. ولی چنانچه اختلافی بین کارفرما و پیمانکار اتفاق افتاد بهتر است مشکل خود را با یک وکیل قراردادی در میان بگذارید.

مطمئناً یک وکیل قرارداد پیمانکاری با مطالعه متن قرارداد پیمانکاری بهترین راه حل را برای طرفین دعاوی پیمانکاری در نظر می‌گیرد‌. زیرا وکیل قراردادی در حوزه‌های زیادی نظیر موارد ذیل فعالیت می‌کند:

  • حل اختلاف میان کارفرما و پیمانکار
  • حل خسارت تأخیر در اجرای تعهد
  • فسخ قرارداد
  • حادثه‌های فورس ماژور در قرارداد
  • فسخ یک طرفه قرارداد
  • تنظیم قرارداد
  • داوری پیمانکاری
  • تعلیق پیمانکاری

طرفین قرارداد با وکیل قرارداد پیمانکاری

وکیل پیمانکاری می‌تواند قراردادهایی را بین دو طرف تنظیم کند. در قراردادهای پیمانکاری اصولاً یک طرف قرارداد کارفرما است که مالک پروژه نام دارد و طرف دیگر قرارداد شرکت های پیمانکاری هستند که مدیر آن‌ها شخصی حقیقی و یا حقوقی می‌باشد. در حال حاضر قراردادهای پیمانکاری زیادی با فعالیت وکلای پیمانکاری منعقد می‌شوند مانند:

  • قراردادهای منعقده بین شهرداری با شرکت های خصوصی
  • قراردادهای پیمانکاری برق
  • قراردادهای پیمانکاری ساختمانی

طرفین قرارداد با وکیل قرارداد پیمانکاری

اهمیت وکیل قرارداد پیمانکاری

اگر حوزه کاری شما به گونه‌ای است که به صورت پیمانکاری فعالیت می‌کنید حتماً درباره توافقات کاری و همچنین تنظیم قراردادهای پیمانکاری تجربیاتی دارید. ولی هر چند هم که در این زمینه تجربه داشته باشید باز هم برای تنظیم قراردادهای پیمانکاری بهتر است به سراغ یک وکیل قراردادی بروید.

چون این گروه از افراد حقوقی تمام راهکاری لازم برای رفع دعاوی حقوقی میان کارفرما و پیمانکار را می‌دانند. این وکلای پیمانکاری به بهترین شکل ممکن از موکل خود دفاع می‌کنند. از طرفی علاوه بر پذیرفتن نمایندگی این اختیار را دارند تا مانند یک مشاور حقوقی پاسخگوی سؤالات حقوقی شما در زمینه تنظیم قراردادهای پیمانکاری به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری باشند.

هزینه وکیل قرارداد پیمانکاری

حق‌الوکاله یک وکیل که در حوزه تنظیم قرارداد پیمانکاری فعالیت می‌کند به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. چون عوامل زیادی در طول کار و یا اجرای پروژه می‌توانند حق‌الوکاله پرونده‌ای را تغییر دهند. به همین دلیل هزینه حق‌الوکاله در بیشتر شهرستان‌ها به صورت توافقی تعیین می‌شود‌. پس نمی‌توان مبلغ روشنی را برای هزینه این دسته از وکلای حقوقی در نظر گرفت.

سخن پایانی

امروزه قراردادهای پیمانکاری یکی از تخصصی ترین قراردادهای قانونی است. بنابراین منعقد کردن چنین قراردادهایی بدون دخالت یک وکیل قرارداد پیمانکاری قطعاً کارفرما و پیمانکار را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. زیرا در تنظیم چنین قراردادهایی همواره اشتباهات حقوقی زیادی رخ می‌دهد. ولی اگر شما از همان ابتدا از وکلای قرارداد پیمانکاری متخصص کمک بگیرید با یک اقدام هوشمندانه خود را از خسارت‌ها و ضررهای مالی زیادی دور کرده‌اید.

به همین منظور ما در گروه وکلا ایران دادگستر سعی کرده‌ایم خدمات قبول وکالت و مشاوره حقوقی را در زمینه‌های مختلفی چون امور ملکی، امور ثبتی، قرارداد پیمانکاری، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و … زیر نظر بهترین وکلای پایه یک دادگستری ارائه دهیم و شما را با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان به خواسته‌هایتان برسانیم.

تنظیـــم دادخــواست و شکواییــه

با پر کردن فرم کارشناسان ما برای تنظیم درخواست شما، در کوتاه ترین زمان با شما ارتباط برقرار میکنند.

از کجا شــــروع کنیم؟!

ما مدعی هستیم آخرین مجموعه مهاجرتی است که مراجعه می کنید.
پروسه قضایی در کشور جدید ممکن است فرایندی پیچیده و چالش‌برانگیز باشد. در این موارد، بهره‌گیری از خدمات مشاوره و وکالت مهاجرتی می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری و پیشرفت در فرایند مهاجرت کمک کند.وکلای مهاجرتی وکیل‌لند می‌توانند به شما راهنمایی کنند و راه‌حل‌های مناسب را برای شما پیشنهاد دهند.

ثبـــت نـــام کنیـــــد و وارد پروفایل خودتون شوید

موضوع مشاورتون رو انتخاب کنید

وقتتون رو رزرو کنید

همکاران ما در اســــرع وقت با شما تماس میگیرند