لایحه دفاعیه در پرونده مطالبه نفقه ایراد ضرب و جرح

جستجو
آنچه در این مقاله خواهید خواند
شبکه های اجتماعی
لایحه دفاعیه در پرونده مطالبه نفقه

لایحه دفاعیه یا دفاع دادخواست، در پرونده مطالبه نفقه ایراد ضرب و جرح می‌تواند ابزاری بسیار مؤثر باشد. در این دفاعیه، باید به طور دقیق و مستند به مواردی که می‌توانند اتهام را غیرمعتبر نشان دهند، پرداخته شود. مثلاً شواهد، گواهی‌ها، یا شواهد پزشکی که نشان دهد آسیب به شکلی دیگری به وجود آمده یا اینکه متهم در موقعیتی دفاعی بوده است. در ادامه می توانید نمونه ای از نمونه لایحه دفاعیه در پرونده مطالبه نفقه ایراد ضرب و جرح را مشاهده کنید.

نمونه لایحه دفاعیه در پرونده مطالبه نفقه ایراد ضرب و جرح

بسمه تعالی

تاریخ: ……

ریاست محترم شعبه …… دادگاه عمومی حقوقی ……

موضوع: پرونده کلاسه ……

سلام علیکم؛

احتراماً باستحضار می‌رساند:

در پرونده کلاسه فوق که وقت رسیدگی برای مورخ …… ساعت …… صبح تعیین گردیده؛ مراتب ذیل را مطابق ماده ۹۳ ق.آ.د.م. به استحضار دادگاه محترم می‌رساند:

اینجانب …… فرزند …… به عنوان خوانده در پرونده کلاسه فوق به رسیدگی دعوت شده‌ام.

شوهرم …… دادخواست ‌الزام به تمکین تسلیم نموده که بهانه‌ای بیش نیست. هدف وی از این دادخواست تضییع حق اینجانب در خصوص مطالبه نفقه است. یک هفته قبل از شب بعثت رسول اکرم (ص) شوهرم مرا مورد ضرب و شتم قرارداد و بعد هم گفت که از خانه برو بیرون که من باز هم ترک منزل ننمودم .

تا اینکه یک هفته قبل که ایشان در مسافرت بودند، برادر شوهرم درب آپارتمان محل سکونت مرا شکست، بزور و عنف واردخانه شد و مرا بشدت کتک کاری قرارداد که گواهی پزشکی قانونی اخذ شده و پرونده هم اکنون در دادیاری …… مجتمع قضایی …… در جریان است.

خواهان مدعی شده در …… و …… بدون هیچ مانع شرعی ترک منزل کرده‌ام و در ادامه هم استناد به ادامه نموده، کتک کاری زنی که ۱۸ سال در منزل شوهر زندگی و دارای ۲ فرزند بزرگ است از نظر خواهان بلااشکال است؟!

مرتباً نسبت به من فحاشی، حرفهای زشت، ناسزا و ناروا گفته و حتک حرمت می‌کند. تاریخ‌هایی که ایشان قید کرده مؤید ادعای اینجانب بشرح صدر نامه است که ابتدا خودش مرا مورد کتک کاری قرارداد ولی ترک خانه نکردم تا اینکه در مرحله دوم برادرش که نامحرم است. مرا کتک کاری کرد و روسری را از سرم درآورد همسایه‌ها شاهد عینی بودند. استشهادیه پیوست هم مؤید عرایض من است.

اظهار نامه هم که از آن فقط به عنوان رفع بهانه استفاده می‌شود و مطالب آن یک طرفه است. اینجانب سالهای متمادی با خواهان زندگی کردم، شوهرم و فرزندانم را دوست دارم، حاضر به تمکین و ادامه زندگی هستم بشرط اینکه از ناحیه شوهر مطابق شرع و قانون رفتار ‌شود. اتخاذ تصمیم شایسته مورد استدعاست.

با تقدیم احترام

نام و نام خانوادگی

امضاء

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You cannot copy content of this page