لایحه دفاعیه در پرونده بکار گماردن کار اتباع بیگانه بدون مجوز قانونی از اداره کار

جستجو
آنچه در این مقاله خواهید خواند
شبکه های اجتماعی
بکار گماردن کار اتباع بیگانه بدون مجوز قانونی

یکی از دلایل حضور گسترده کارگران غیرقانونی، حمایت کارفرمایان از این کارگران است. گویا مجازا‌ت‌های فعلی نمی‌تواند صاحبان مشاغل را از استفاده از کارگر خارجی منصرف کند. دلیل دیگر، ناآشنایی کارفرمایان با مجازات‌های این عمل غیرقانونی است.

استخدام اتباع بیگانه‏ بدون مجوز قانونی ممنوع است و کارفرمایان کارگاه‏ هایی که اتباع خارجی بدون پروانه کار را به‏ استخدام درآورند بابت اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل 10 برابر حداقل دستمزد روزانه‏ جریمه می‏شوند. در ادامه یک نمونه لایحه دفاعیه در پرونده بکار گماردن کار اتباع بیگانه بدون مجوز قانونی از اداره کار، در اختیار مخاطبان گرامی قرار گرفته است.

لایحه دفاعیه در پرونده بکار گماردن کار اتباع بیگانه بدون مجوز قانونی از اداره کار

بسمه تعالی تاریخ: …………………
ریاست محترم شعبه ……….. دادگاه عمومی جزایی ………………………………
موضوع پرونده ………..
سلام علیکم؛ احتراماً باستحضار می‌رساند:

اینجانب ……………………………… فرزند ………………… متهم پرونده کلاسه فوق هستم که مأموراداره کار از جهت بکار گماردن کارگر افغانی گزارش نموده است. در خصوص کارگری که بنام ……………………………… اعلام گردیده ایشان به هیچ وجه کارگرمن نیست بلکه ویزیتور است و کسبه پاساژ هم از این موضوع اطلاع دارند. بموجب استشهادیه پیوست مراتب را گواهی کرده‌اند.

در موقع مراجعه مأمور ایشان در مغازه من بودند و وی را به عنوان کارگر معرفی نموده‌اند. نفر دومی را هم که مأمور گزارش کرده هیچگونه هویتی ندارد و وی را نمی¬شناسم. کارگرمن هم نبوده، بلکه بنده کارگر ایرانی دارم که همکاران و کسبه هم می‌شناسند بنام آقای ……………………………… با عنایت به اینکه کارگر خارجی یا افغانی بکار گمارده نشده، تقاضای اتخاذ تصمیم شایسته و صدور رأی بر برائت خودرا دارم.

با تقدیم احترام
نام و نام خانوادگی
امضاء

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You cannot copy content of this page